Začněte skenovat tělo. Uvolníte se a dost se o sobě dozvíte

22.08.2018

Na tenhle sken nepotřebujete žádnou průlomovou techniku, nejnovější Průšovu 3D tiskárnu, ani speciální software. Stačí si vyšetřit čtvrt hodinky a najít si klidný místečko na lehnutí. Výsledky ale daleko předčí všechny elektronický zázraky světa. Díky relaxační technice skenování těla se důkladně a příjemně uvolníte, odpočnete si, na chvíli vypnete a daleko víc se propojíte s vlastním tělem. V běžným shonu je totiž snadný přehlídnout jemný signály, který nám tělo dává. A tak mu po čase nezbyde, než nás pořádně nakopnout, abysme mu konečně začali věnovat pozornost. 

Tak například já jsem si díky několika prvním dnům, kdy jsem tuhle meditační praxi prováděla, uvědomila, že mi slabě píská v uších. Zvuk, o kterým jsem do tý doby neměla ani ponětí. Teď ho vnímám i v jinejch situacích a dokonce se mi už podařilo vystopovat, kdy se spouští a co by ho mohlo podněcovat. Mý tělo se mi zkrátka snaží něco říct, a tak se mu pokouším naslouchat.

Skenování těla je fakt jednoduchá mindfulness praxe (mindfulness je uvědomění, všímavost, bdělá pozornost), kterou zvládne naprosto každej. Čas od času si ji ráda dopřávám. A díky tomuhle tréninku už k ní ani nepotřebuju ten klidnej koutek a polohu v leže. Při letu do Neapole jsem si stáhla do sluchátek delší sken těla, kterým provázel rozvážným hlasem starší Angličan. A při pohledu na nervózní pasažéry přede mnou mě napadlo, že je škoda, že o týhle technice zas tolik lidí neví. 

V češtině jsem narazila jenom na pár průvodcovaných skenů a moc mi nevyhovovaly. A tak jsem se rozhodla, že zkusím vytvořit vlastní nahrávku. Tak, jak vyhovuje mně. V dýlce, která se dá zvládnout i v hektickým dnu - třeba místo zevlování u televize před spaním. Nahrála jsem ji na YouTube a je k dispozici taky v mp3. Stáhnout si ji můžete tady.

Body scan si můžete vyzkoušet i bez nahrávky. Stačí, když si tohle poslechnete jednou, a už budete vědět, jak na to. Je ale dobrý se k ní (nebo ke kterýkoli jiný, která vám vyhovuje) občas vrátit, protože tak budete vědět, že jste praxi doopravdy věnovali čtvrthodinku. Člověk má zkrátka tendenci bejt netrpělivej a spěchat. Pro začátek taky můžete vyzkoušet skenování v poloze na zádech, na břiše a na obou bocích. Dostanete díky tomu víc informací. A nebojte se nashromážděný informace zapisovat. Třeba časem objevíte nějakej vzorec. Na závěr bych vám ještě vřele doporučila vydržet s touhle praxí aspoň měsíc. Sami uvidíte, co všechno přinese.

👉 Ještě máte chvilku? Přečtěte si taky...
Okamžitě začni vysílat pozitivní energii, nebo bude zle!
Jak zatočit s obětí

🔦 Sledovat mý další myšlenkový pochody můžete na Instagramu.